Kommentaariumi viide
On helistatud ja küsitud, mis juhtus, ja selgitanud, mis hullumaja lahti: vanni äravooluavast hakkas solki välja tulvama ja mitu päeva oleme sellega kimpus olnud. Torusiil ega kiirtellitud torumehed pole aidata suutnud. Peab vist tegema kapitaalremondi.
Inimeste huvi praeguse põua ja läheneva lõunatsükloni osas on väga suur! Lisaks ajakirjanikele ja telesaadete toimetajatele helistavad või saadavad kirju ka blogi lugejad, paar kirja tuli paberkandjal postkasti ja üks oli pakk mingite ilmavaatlustega postkontoris, Amblast. Tore, kui on nii suur huvi!
On küsitud ka Kaivo kohta. Ta on hetkel vanglas ja saadab korra kuus kirja, kus räägib oma olukorrast ja palub nädalaprognoose ja ilmapilte jms (vanglas ei tohi telefone, sotsiaalmeediat jms kasutada).
Inimeste huvi praeguse põua ja läheneva lõunatsükloni osas on väga suur! Lisaks ajakirjanikele ja telesaadete toimetajatele helistavad või saadavad kirju ka blogi lugejad, paar kirja tuli paberkandjal postkasti ja üks oli pakk mingite ilmavaatlustega postkontoris, Amblast. Tore, kui on nii suur huvi!
On küsitud ka Kaivo kohta. Ta on hetkel vanglas ja saadab korra kuus kirja, kus räägib oma olukorrast ja palub nädalaprognoose ja ilmapilte jms (vanglas ei tohi telefone, sotsiaalmeediat jms kasutada).
Nädal on põuane, kuigi 25. mail sadas mõnel pool äikesevihma (isegi tunde järjest) ja 28. mai hommikul sadas jälle teistes paikades vihma, kuid äikest polnud. Õhutemperatuur püsib kevadele omane ja pikaajalisele keskmisele lähedal.
25. mai äikesed. Kuigi välke tähistavaid punkte näib vähe, olid piksed väheliikuvad, tõid tunde kestva äikese ja kohati isegi rahet kaasa (https://www.puuppa.org/~pnuu/salama/arkisto.php?pvm=20200525).
30. ja 31. mai toovad tuulise, kuid päikeselise päeva, sest Eesti ilma mõjutab aktiivne lõunatsüklon. Isegi Ilmateenistus andis välja hoiatuse selle kohta. Paraku põud jätkub ja süveneb kiiresti. Hea uudisena võib öelda, et öökülmad paistavad olevat lõppenud. Küll aga on lahtine see, kas kevad jätkub sujuvalt suvena või osutub kuumus agressiivseks ja lõikab nagu noaga kevade läbi. Elame-näeme!
Keskmistatud prognoos on jätkuvalt väga mõõdukas, aga ööd üllatavalt soojad. Siiski on veapiir üpris suur ja kuumus on võimalik (https://www.meteoblue.com/en/weather/14-days/laagri_estonia_794964). Suurema kuumuse saab ilmselt Lapimaa.
31. mail oli lõunatsüklon täitumas ja püsis paigal (DWD).
72 kommentaari:
Harjumaa on endiselt nagu Sahara. Eilsest vihmast pole enam midagi järel, sest vaevu 5 mm tegi mulda märjaks.
Igal pool on kuiv.... homme-ülehomme peab vist maskiga õue minema....mitte koroona pärast,aaga selleks, et ei peaks tolmu sisse hingama, mis selle vinge tuulega õhku paisatakse.
Kuna eelmise postituse kommentaarides oli sellest juttu.... siis nüüd uus Euroopa mudeli jooks ennustab 7.-8. juuni paiku kuumust. Kahjuks see ei näita 2 m temperatuuri, aga atmosfääri temperatuur peaks tõusma 14+ kraadini, mis peaks suht kuumad ilmad tooma.
Igal pool ei tohiks kuiv olla. 25. mai tõi lõuna poole äikesevihmagi, mis on teada-tuntud kastja. Eilne sadu kastis ka Kuusalu kanti päris hästi.
Jah, ei tasuks siiski ka seda unustada, et Gismeteo oli esimene, kes selle kuumalaine kõige kaugemale ette prognoosis.
Keegi hiljuti kommenteeris siin, et 2016. a suve märksõna oli lõunatsüklon, kuid juba suve keskmise temperatuuri põhjal on alust arvata, et tegu oli edelatsüklonaalse suvega. Samuti kinnitab seda ka suve kõige võimsama äikesetormi(26. juunil, mis oli ka aasta kõige soojem päev) edela-kirde suunaline liikumissuund, mille laastamistöö jäi peamiselt vaid Kagu-Eestis.
Lõunatsüklonaalse suve korral on ilm alati väga kuum ja seda pikemaajaliselt ning esinevad ülivõimsad äikesetormid, mis toovad ulatuslikku laastamist üle Eesti, mitte vaid kagunurka.
Näiteks 2001. a juulis olid lõunatsüklonid tüüpilised, mis tõid ülivõimsad suvetormid ning väga kõrge kuu keskmise. Samuti ka 2010. a augustis.
Ehtsat lõunatsüklonit koos lõunavooluga on Euroopa mudeli järgi oodata 7.-8. juuni paiku, mis on tüüpiline võimsate äikesetormide ja tornaadode tekitaja.
Vaatasin isegi ,et euroopa mudel klapiks hetkeseisuga kõige paremini sajuse suve avapauguks.
Euroopa mudeli järgi on 7. juunil Eesti lõunapiiri ääres juba 30 kraadi sooja oodata ning 8. juuni öö näib troopiline tulevat - Lääne- ja Loode-Eestis kella 3 ajal öösel kuni 22 kraadi sooja.
Kui Euroopa mudeli viimane väljund täppi läheb, siis kaasnevad sellega kuumusega ilmselt ka võimsad äikesetormid.
Arvan, et ega see Euroopa mudelgi usaldusväärne pole. Pigem tuleb see 22 kraadi heal juhul päeval ja sedagi Kagu-Eestis. Ehk teisisõnu kaob see kuumus Euroopa mudelistki.
Jah, ilmselt kaob see kuumus ka Euroopa mudelist või vähemalt leeveneb, sest leitsakut ei suuda ükski mudel täpselt prognoosida.
Et siis saab vihma, nädal veel kannatada? :)
Kusjuures GFSi viimane (06Z) jooks oli ka nõus, et 7-8 juuni on kuum. Aga ma isiklikult ka arvan, et seda tõmmatakse veidi tagasi. (või halvemal juhul on lihtsalt külm)
Aga mind huvitaks, mis on nüüd arvamused suve kohta. Kas endiselt, et 14,x kraadi keskmine või "hea kui suve ja talve keskmiste vahe 10 kraadigi tuleb" ? :D Või on nüüd juba see, et pigem selline tavaline 16,0 kraadi võib tulla...
Noh, läkski nii nagu pidi minema. Euroopa mudel näitab ainult 4. juuniks suvesooja. Pärast seda nagu saabuks sügis.
Vähemalt ei ole põud!
No ma ei imesta üldse nende prognooside muutumist sügisesemaks. Ka 2004 (ka see sajuse rütmi sajune aasta) oli ka kuni 4.juunini tunne ,et hakkab suveks minema aga võta näpust...
Parem sügis kui Sahara. Ei pea kastma vähemalt. Rannasvedeleja ma nagunii pole
heh tänane ECMWF väljund on 6-7 juuni jälle soojemaks keeranud.... aga tegelikult pole mõtet siin igat mudeli jooksu eraldi arutada. Suht 50/50 võimalus on, et läheb soojemaks või jääb külmemaks. Aga ma olen nõus et, kui tuleb jahedam, siis see võiks pigem olla niiskema läänevooluga ja sajuga, mitte selle põua ja tugeva kirdetuulega.
Sama siin. Läänevool (pigem edelavool) toob palju huvitavama ilma ka enamasti, kui kirdevool.
Alles kurdeti siin, et millal see igavesti kestev sügis ja liigsajud lõpuks ometi läbi saavad. Nüüd kui suvine ja kuiv ilm on vaid üürikest aega kestnud, millest paremat ei oskakski tahta, nutetakse uuesti seda kehva suusakat taga. Naeruväärne.
Tänavune suvi võiks hoopis tulla sademete osas nagu 2002 ja temperatuuride osas nagu 2010. Põud on kahtlemata üks suurimaid ilmaõnnistusi Eestis.
2018-2019 sai piisavalt põuda nautida, võiks vahel ikka sajune suvi ka olla!
Anonüümne ütles ...
Lähipäevad ju pigem upitavad keskmist ülespoole usinalt.
22. mai 2020 17:42
Anonüümne ütles ...
Tõepoolest, kui kõik temperatuurid tulevad nii nagu Weather.com-is prognoositud, siis tuleb Tartu-Tõravere keskmine umbes 10,3 kraadi. Mis on ikkagi umbes kraad madalam, kui selle jaama norm, aga pole enam nii suur anomaalia. Ehk tuleb mõni öö ikka natuke jahedam kui prognoosis.... ma ise pakuks, et mai keskmine jääb Tartus 9,8-10,1 kanti
22. mai 2020 19:08
Anonüümne ütles ...
Mitte mingit 10 kraadi ei tule. Kõige paremal juhul tõuseb keskmine 9-ni.
22. mai 2020 19:38
Nagu ütlesin viimases tsiteeritud kommentaaris, siis parimal juhul tõuseb käesoleva kuu keskmine 9-ni. Tartu-Tõravera jaama käesoleva kuu keskmine on tänase seisuguga 9,1 kraadi(normist 2,4 kraadi madalam) ning lähipäevad seda oluliselt enam ei tõsta, kõige parimal juhul võib 9,3 kraadi kuidagi ära tulla. Seega saab see käesoleva sajandi kõige külmem mai olema.
2019. aastal polnud mitte mingit põuda. Teiseks on viimasel poolaastal vettinud juba küll ja veel. Nüüd on põua kord.
GFS'il on 13. juunini võimalus ennast veel tõestada kuuma täppiennustamisel. Nüüd näitab see 13. juuniks juba 16-kraadist isotermi koos meeletu labiilsusega.
30. mai 2020 12:51
Eks ole nii, et sajuga vinguvad põuakummardajad ja põua ajal sajukummardajad. Mina olen see teine.
Põhjus lihtne - sajuse ilmaga on ilm vaheldusrikkam (muutlikum). Põuaga on pidev päike ehk igavus. Sajuse ilmaga on äikegi võimalik, mida põud jällegi ei paku.
Suur õnnistus oli hoopis tänavune talv oma sadudega.
Mis seda 13. juuni kuumust puudutab, siis saaks pururikkaks, kui rahaliselt panustama hakkaks, et see jääb ära.
Ehk teisisõnu, kaob seegi kuumus 22 kraadiseks soojaponnistuseks.
Sellest juunialguse kuumast on ka riismed järel. Nüüd isegi ainus soojapäev, 4. juuni, on jahedaks arvutatud.
6. juuni paiku võib korra ehk 22 kraadi välja vedada.
Selline siis uusim (06z) Gfs-i uuendus.
Juba seniste maksimaalsete temperatuuride põhjal saab öelda, et need, kes mudelites olevaid kuumalaineid sel suvel tõsiselt võtavad, saavad pettumise osaliseks.
See aastal pole veel 25 kraadigi ära tulnud, mis annab alust arvata, et ka suvemaksimumid jäävad seekord erakordselt madalaks. Usutavasti ei tule sel suvel isegi uue kriteeriumi järgi kuumalainet ära.
Isegi 2008. a erakordselt sooja talve järel oli aprilli maksimum(rääkimata maist) kõrgem kui tänavuse mai oma.
Juba talvel sai selgeks, et tänavune suvi saab olema üks kehv suusakas.
See aasta tõi ka Accuweather'i allakäigu aastaaegade prognoosimisel - talv nii mööda kui veel võimalik, seejärel kevad mööda ja nüüd läheb ülitõenäoliselt ka suvi mööda, mida nad tavaliselt on väga täppi ennustanud.
Oleks vaid võimalus panustada raha peale, et tänavune suvi kuum ei tule... saaks suve lõpuks pururikkaks.
Kuna nüüdseks on talv ja kevad nähtud ning kohe algamas esimene suvekuu, siis lisan siia viimast korda sel aastal oma ametliku ja veelgi täiendatud suvepakkumise(esmalt avaldatud 28. jaanuaril ning täiendatud 5. mail).
Kui see mööda läheb, siis luban, et ei tee siin mitte kunagi enam mitte ühetgi pakkumist ega ennustust.
Kui see aga täppi läheb, siis sooviks suve lõpus näha minu suvepakkumise esiletõstmist nädala ilma postituses, kui just keegi teine ei ennusta siin suve õigesti ette sama kõrge või kõrgema täppimineku tõenäosusprotsendiga.
SUVEPAKKUMINE 2020 (täppimineku tõenäosus 99,9%)
Eesti suvekuude(juuni, juuli, august) keskmine jääb alla 17,5°C.
Tartu-Tõravere suvekuude(juuni, juuli, august) keskmine jääb alla 18,0°C.
Ma ütlen ,et 100% tõenäosusega jääb suve keskmine alla +16,9 ja seda isegi Tartus (ise Harjumaal ja arvestan alati Harku järgi). Pakkusin siin paar kuud tagasi 100€ sellele kes usub ,et kuum suvi tuleb.
Olen see, kes 2020 talve ja suve keskmiste vahet 10 kraadi kanti ennustanud korduvalt siin ning jään endiselt selle juurde. Üle 15 kraadise keskmisega suve tõenäosus on sama, kui et märtsis või oktoobris +20 kraadi ära tuleb.
Ehk teisisõnu on võimalus kaduvväike.
Kuule 14:29 - 2019 aastal Hiiumaal Kõpu poolsaarel ei tulnud korralikku vihma maist septembrini ja isegi kask õue peal kuivas juuli lõpuks ära, sel aastal pungi ei tulnudki. Maapind kumises,kui koputada, loodus oli kollane!
Nojah, ma mäletan kui siin kõik seletasid, et veebruar ei saa statistika järgi mitte mingil juhul plussis keskmisega tulla.....
Ma ka ei usu 17,5 keskmisega suve, aga nagu mis see annab, et siin kuulutada, et tuleb alla 15 kraadi keskmisega suvi... keegi ei taha sellist suve ju :D
Anonüümne ütles ...
Maksan sulle 100 euri, kui tänavuse suve keskmine vähemalt 18 kraadi tuleb...
30. aprill 2020 16:43
Anonüümne ütles ...
Võtan kampa. Ka sulle 100€ kui kolme kuu keskmine on üle +17,9 ja sama jutt edasi.
30. aprill 2020 18:25
Anonüümne ütles ...
Ma olen see +17,9 pakkuja ja tahaksin selle piiri isegi +17 peale tõmmata. Nii kindel olen ,et isegi +17 ei tule kolme kuu keskmisena täis ka Tartus mitte.
5. mai 2020 22:04
Anonüümne ütles ...
...Samuti saab üks siin 100€ minult kui suve keskmine (Harkus) +17 või rohkem...
22. mai 2020 15:23
Anonüümne ütles ...
Ma ütlen ,et 100% tõenäosusega jääb suve keskmine alla +16,9 ja seda isegi Tartus (ise Harjumaal ja arvestan alati Harku järgi). Pakkusin siin paar kuud tagasi 100€ sellele kes usub ,et kuum suvi tuleb.
30. mai 2020 18:07
Kuuma suve korral on mul tänavu võimalus siis 200 euro võrra rikkamaks saada.
Kusjuures 16,9 kraadise suve keskmise jaoks polegi palju vaja Tartu-Tõraveres, sest 2016 ja 2019 suve keskmine oli seal täpselt 16,9 kraadi, mis tähendab, et tänavune suvi peab nendest jahedam tulema.
@30. mai 2020 19:14
Täpselt samamoodi on võimalik, et 2002 ja 2018 suvel leidus kohti, mis kus põuda üldse polnudki. Eesti keskmisena 2019. a suvi siiski põuane polnud.
@30. mai 2020 20:07
Tõenäosus, et veebruari keskmine aegrea järgi üle nulli ei jää, oligi ülisuur, kuid siiski mitte nii suur, kui see, et algav suvi kuum ei tule.
23:28
Tulebki jahedam. Aa, ja muide, Gfs-i viimane uuendus enam enne 10. juunit üle 24 kraadi ei näita. Läkski paraku nii, nagu 24. mai 22:27 kommentaaris ütlesin.
Nüüd ütlen, et tahate näha, et seda 10. juuni kuuma kuivab samamoodi kokku, nagu praegused pinnaseveevarud, mida lähemale see 10. juuni jõuab.
Tundub, et 3. juunil tuleb lõõmav päikeseloojang ja 4. juunil sama -tõus.
Kas uue nädala neljapäeval on lootust vihma saada? (ida-Harjumaal)
Praeguse seisuga jah. Jackpotina võib isegi korralik äikesevihm tulla. Sama kehtib ka reede kohta.
AGA.. tegu on hoogsademetega, siis oleneb tuule suunast kõik. Meretuule korral on sadu välistatud. Teiseks on pinnas nii kuiv, et hoovihmaks niiskust ei jagugi vb.
Eks varsti oleme targemad, mis tsüklon ja kuhu tabab..
Ilmateenistus: "Juuni 2020 Kuu keskmine õhutemperatuur tuleb keskmisele lähedane, kohati kõrgem" ; "Sademeid on kogu kuu lõikes normist vähem, kohati normi piires"
Arvestades seda, kui soe tänavune talv oli, siis tõotab suve esimene kolmandik ikka väga suurepärane tulevat. Samuti on suur rõõm kuulda, et oodata võib põuast juunit.
Selle Sahara üle rõõmustajad on ilmselt korterielanikud, sest neil pole tõesti midagi vaja õues kasta.
Meteoblue pakkub juuni keskmist isegi 1,5 kraadi normist soojemaks... aga selles prognoosis ma kahtlen natuke :D sest noh juba see nädal on üsna niru, enne laupäeva ei saa siin Tartu kandis 20 kraadi piir ületatud.
@1. juuni 2020 16:45
Oman eramaja aiaga. Pigem kastan, kui niidan muru.
@1. juuni 2020 16:48
See oleks suurepärane küll, kui nii soe juuni tuleks.
Meteoblue järgi paistavad kõik suvekuud Kagu-Eestis keskmisest soojemad tulevat ning Loode-Eestis näib päris põuaks kätte minevat
2018 ei saanud aprilli algusest pmst juuni keskpaigani vihma. Nüüd midagigi saadud juba. Aga 2019 tuli mais rohkem sademeid.
Arktika jääkate vist ka enneolematult väike praegu.
@ 17:30 huvitav jah, et 2018 aastal oli veel põuasem, aga ei mäleta nagu et maa oleks mais/juuni alguses tolmanud. Juuli lõpuks oli rohi küll üsna kollaseks kuivanud. Võib-olla on nüüd lihtsalt tuult rohkem ja seetõttu pinnase ülemised kihid kuivemad.
@ 17:15 oleks tõesti tore kui suvi soe tuleks. aga ma kardan et mingi hetk läheb ikka niruks. Arvestades seda talve, mis meil oli, on juba väga hea, kui midagi 2016 aastaga sarnane suvi tuleb
Jüri Ringvaates pakutud suvi paistab ka täppi minevat, et kuni juuni keskpaigani on kõige suvisem ning seejärel läheb suusakaks ära.
Praegu ilm võib tõesti mulje jätta, et tänavune suvi tuleb soe, kuid ülitõenäoliselt jääbki praegune soojus selle suve üheks kõige soojemamaks, kui mitte kõige soojemaks perioodiks.
Mai oli suureks üllatuseks keskmisest vaid 1,4 kraadi madalam ning kui juuni tuleb nüüd keskmisest soojem või normilähedane, siis peab juuli ja august keskmisest kohe korralikult madalam tulema, et see soojus tasa teha, sest muidu kujuneks aasta keskmine liiga kõrgeks.
ehhh... ma küll ei nimetaks hetkest ilma väga suviseks. Täna 15 kraadi ja põhjatuul. Ongi juba paras suusakas. Siin lõuna pool on ikka 20 kraadi see piir (kui just ei ole sajupilve all) kust saab asja suviseks nimetada.
Ning ka eelmine nädal oli väga tavaline mai lõpu ilm, muidugi selle varasema 6 kraadi ja lörtsi kõrvalt tundus jube soe jah... aga 18-21 kraadi pole nüüd mingi eriline leitsak.
Kas inimestel on meelest läinud milline on suvine ilm? Eesti ei ole vahemeremaa, nii et 27-35 kraadi ei tasu jah oodata, aga selline 22-24 kraadi peaks meil normaalne ilus suveilm olema. Mis ajast peetakse 16-18 kraadi suviseks? ja pealekauba peaks meil kliima soojenema....
Arvestades tänavuse kevade pidevat jahedust ja maksimaalseid temperatuure, siis võib praegust ilma ikka erakordselt suviks, lausa troopiliseks nimetada.
Möödunud nädalal oli 22 kraadi sooja ja nädala lõpuks prognoositakse seda uuesti.
Muide, tegin arvestuse tänavuse keskmiste temperatuuride osas ning selgus, et kui kõik sügiskuud jääks normilähedaseks, siis saaks tänavu isegi aegade kõige soojem suvi tulla ilma, et aasta keskmine temperatuur jääks tavatult kõrgeks.
Seetõttu ka ei usu enam seda tagasitegemise teooriat. Samuti ei arva ka, et tänavu suvi tuleb kuum, vastupidi, aga kohe kindlasti pole see välistatud aasta keskmiste tempratuuride tagasitegemise pärast.
Vastasel juhul oleks pidanud ka kevad sama suure anomaaliaga tulema nagu talv, et kuum suvi võimatu oleks aasta keskmise tõttu. Ning miski ei välista ka seda, et sügiskuud võivad keskmisest hoopis jahedamad tulla.
Seega, mis tagasitegemist ja aasta keskmist temperatuuri puudutab, siis täiesti vabalt saaks selle järgi tänavu 2010. aastat veel KAUGELT kuumem suvi tulla.
Põhjus, miks tänavu kuum suvi on ebatõenäoline, peitub tõenäoliselt selles, et ülisooja talve korral on suvine tsirkulatioon lihtsalt selline, mis kuuma välistab.
Kuid täpselt nagu tänavu sai uueks reaalsuseks see, et terve talv läbi saab olla püsivalt soe, niisamuti võib reaalsuseks saada ka see, et ülisoojadele talvedele järgnevad varsti ülikuumad suved.
Statistik siin. Kevad juba on natuke nö tagasi teinud ja sellepärast jääbki suvele rohkem kui ootasin. Maid ootasin pigem kraadi normist soojemana aga läks hoopis külmemalt. Seetõttu ei imesta kui näiteks juuli 1.5 kraadi normist soojem tuleks ilma ,et aasta keskmine nö lõhki läheks. Detsembri keskmine tuleb ju alla nulli ja see teeb varu isegi paremaks. Nii ,et jah keskmine suvi poleks üllatus aga oleks üllatus kui suve keskmine üle +17 roniks ja samuti üllatav oleks kuiv suvi (ka siis kui temperatuuri poolest pole midagi erilist) või lausa mõlemit.
Kuidas mai nõnda suvi - mai oli kuiv ja külm. Seega väga hästi klapib mu ennustusega, et oodata on loodevoolulist põuast suve.
Sajune tänavune suvi kindlasti ei tule, nagu üks ükskord varem siin ütles.
Mina see statistik olengi see kes ka korrutab ,et 4 aastane (3,9) sajurütm ootab järge. Seega sajune suvi ootab. Ise asi kas sadamine algab neljapäeval või alles pööripäeva paiku.
Arvan samuti, et tänavune suvi sajune ei tule. Praktiliselt kõik prognoosid, mida olen tänavuse suve kohta vaadanud, on ühelmeelel selles, et kuiv suvi ootab ees, mis oleks ka igati loogiline pärast niigi sajuseid kuid.
Vaatan, et see jugavool ei suuda ka mingit kindlat mustrit võtta lähiajal nagu see oli talvel mitu kuud (sisuliselt tähendab ennustamatut suve hetkel veel). Lühiajaliselt: vaadates erinevaid prognooskaarte, siis võiks juhtuda see, et alates reedest/laupäevast pööravad tuuled teise kandi peale, edela ja kagu vahelisse sektori ja nii pikemaks ajaks. Seega tuleb sooja ja aeg-ajalt ka kosutavat vihma, aga eks näeb täpsemalt nädalavahetusel, kas nii juhtus. Ilmamudelid on suhteliselt nn soustised, et üks prognoos räägib teise vastu. Juhul, kui nii läheb, siis juuni tuleb soe.
Proff on rääkinud!
See tuule edela-kagu vahel pendeldamine oleks päris põnevat ilma toomas äikesete mõttes. Loode ja kirde vaheline on igavus kuubis.
Ilmateenistus lubab nädalaprognoosis täna päevaks nõrka idakaare tuult, aga niimõnigi mudel näitab päris korralikku tuulamist.
23.77: kas Sa psühhiaatri vastuvõtul oled käinud? Räägitakse, et meeldivad tädid/onud, ei kanna valget kitlitki.
Noh, 23.17 ikka. See pika allkirjaga isik.
PRognoos muutub praegu ikka igapäevaselt..
MILLAL SEE KURADI TUUL LÕPPEB? KÕRINI JUBA!
2. juuni 2020 01:46
Täpselt nii ongi. Harjumaal vaat et hullemgi tuul kui nädalavahetusel oli.
Olemegi jõudnud märkamatult perioodi, mil päevast päeva kõle kirdetuul.
Praegused ilmad ideaalsed - pole liiga külm ega liiga kuum ning saab õues olemist nautida. Minu pärast võiks terve suvi selline olla. Peaasi, et see kasutu sajune suusakas enam tagasi ei tule.
Tartus oli ka jube kõle tuul. Mulle see tuuline ilm pigem ei meeldi. Selles mõttes jah, kui kuhugi tuule varju istuda siis saab küll ideaalselt päikest võtta, aga ega ma pole suur päevitaja. Ma pigem eelistaks lämbemat ja niiskemat õhku ning tuulevaikset ilma. Isegi pilves ilm sobib, äike ka. Aga nojah päris laussajuga suusakat ka ei taha.
Aga homme õhtuks saabubki veits niiskem õhumass...
Postita kommentaar