Gert: Jüri Kamenik pidi sel nädalal ise blogi valmis kirjutama. Oodake siis tundub, et ta hilineb seekord.
Algne täiuslik autor: tänan annetuste eest! Blogi taaselustati. Arutelu võib kolida ümber uue postituse alla.
Ilmakaart enne suurt tormi. DWD
223 kommentaari:
1–200/223 Uuemad › Uusimad»Tänane vihm on pikaks ajaks viimane. Ega ülisajune soe talv tulebki nüüd ruttu külma põuase suvega tasa teha.
Endale meeldib sajune ilm rohkem, kuna tsüklonitega on ilm huvitavam - muutused on järsemad ja jõulisemad.
Täna oli päris soe vihmane jah. Nüüd siis nädal öökülmadega päikest?
Euroopa mudeli viimane väljund näitab märtsi lõpuks kauaoodatud sooja saabumist.
Täna juba 5+ ilm
Totakad
Tänane ilm on pigem 4+. See üdini ära tüüdanud tuul ei lase maksimumhinnet panna.
Ma ilmselt ajan lolli juttu, aga lähiaja pikalt kuiv ilm soodustab koroonaviiruse leviku hoogustumist, kahel põhjusel.
Esiteks meelitab selline ilm inimesed koos kuskile minema, nt Pirita promenaadile jalutama. Teised pered mõtlevad ka nii ja ongi korralik rahvamass koos.
Teiseks pole avalikke kohti puhtaks pesevat vihma, mistõttu näiteks teedele sattunud pisikud nüüd tolmuna hingamisteedesse satuvad. Eriti kehtib see linnades, kus teed alati tolmavad kevadeti. Aga neid kohti on veel, näiteks välitrepid, millede käsipuud saastuvad.
Eilne ilm oli praeguses olukorras super. Päev otsa kestev vihm hoidis inimesed toas ja pesi ühtlasi linnatänavaid.
Jah kuskil uudistes oli ,et selle viiruse ideaal on +5 ja kuiv (õhuniiskus 30%)
Ehk siis aprilli algus tapab selle viiruse. GFS näitab juba kolmandat jooksu järjest, et kusagil 2. aprilli paiku võib ilm jälle talviseks minna.
Paar sajust päeva veel, mille järel paistab lõpuks ometi saabuma kauaoodatud kevadine põud. Euroopa mudel näitab järjepidevalt ka tõelise sooja tulekut järgmisel nädalal.
Põud on õud!
Tundub, et saame märtsis +15 ära jah?
See oleks küll suurepärane, kui nii kuumaks juba läheb.
No juulis peaks ka sama näidu päeviti välja vedama.
Muide, 18.03.2015 oli ka 15,x kraadi. Mis on Harku selle kuupäeva rekordiks.
Mäletan seda päeva hästi, sest öösel möllasid virmalised, päeval mõnus soojus, päike ja kiudpilved.
Siin Kagu-Eestis täna ikka korralik konvektsioon. Rünksajupilved näevad välja juba nagu suvel ning viitavad äikesele. Lõunapiiri lähedal juba välke registreeritud ka.
Paistab, et nüüd saab kevad lõpuks hoo sisse. Ilmateenistus prognoosib juba 12 kraadi järgmiseks nädalaks. Mesilaste töö on ka täies hoos siin Lõuna-Eestis - õitsevad krookosed on neid täis.
Oota kas see äike märtsis polnud halb enne suve kohta või oli see aprill ?
Aprill ikka jah. Eelmine aasta(kui õigesti meeles) oli ka märts äikeseline siin kagus ja ometigi tuli suvi üsna äikeserikas.
Kui GFS'i viimases väljundis prognoositav soojus realiseerub, siis on aprilliks ehk suur osa loodusest roheline.
Homme on lumi maas.
Lumekruubi või lörtsimoodi asjandust tuleb küll siin ja seal, aga pigem Loode- ja Lääne-Eesti piirkondades. Eks need on viimased talvetõmblused enne kui kevad saab tõeliselt tuult tiibadesse.
Proff on rääkinud!
Homne sadu jah viimane. Siis kuni 10. aprillini on sajuta. Kuid Ida- ja Kagu-Eestis algas juba tänasest põuaperiood.
Kuu lõpp on soe ja kuiv - koroonaviirus rõõmustab.
Mis aprilli kohta teada on juba?
NOAA on aprilli temperatuuride anomaaliat juba vähendanud ning kui märtsi lõpp tuleb nii soe nagu praegu prognoositakse, siis võib järgmisel kuul ilmselt korralikku tagasilööki oodata külma näol.
Arvan, et aprilli keskmine tuleb normist külmem või normi piires, kuid kindlasti ei usu, et see soojamaraton jätkub järgneval kuul sarnasel viisil nagu see siiani on olnud.
Märtsi keskmine temperatuur on Tartu-Tõravere jaamas praeguse seisuga 2,6 kraadi(normist 3,6 kraadi kõrgem).
Statistika järgi tuleb normist soojem aga mitte enam 5 või 6 kraadi vaid pigem kraad kaks normist soojem. Samas see ei välista mingit perioodi kus lumi on maas. Ilmselt ka kurikuulsa aprillikuise äikese saame ära.
Möödunud aasta suvine aprill oli ka 2 kraadi keskmisest soojem. See oleks juba liiga ilus, et tõsi olla, kui nüüd pärast rekordkuuma talve ja nii sooja märtsi veel ka aprillis suvi algab.
GFS mudelit muidu tõsiselt ei võta, aga selle viimases väljundis prognoositav lõputu põud on ikka muljetavaldav küll.
Ei ole muljetavaldav. Loogiline, et oktoobrist saati sajuuputusele lihtsalt peab põud järgnema.
Lääne-Eestis tegelikult suur vedamine, et lumi maha tuli. Esmaspäeva öö ähvardab põllumehi ja teisi taimekasvatajaid -15 kraadise külmaga. :/
Loodetavasti kestab siis põud ka sama pikalt nagu see sajuuputus. Võiks tulla suvi samasugune nagu 2002. a.
-15 elavad taimed vast üle kui tuulekülma ei lisandu. Aga selline piiripealne olukord on küll jah.
Aga kas võib olla, et nüüd märtsis enam ei tule tilkagi, aga aprilli keskpaigast hakkab kallama kui külviaeg on?
Pigem tuleb vastupidine häda. Aprilli lõpuks põllud juba tolmavad.
Ilmahuvilised FB-st, "Madalrõhkkonnad ei jäta meid rahule. Olen teinud kuuennustusi Nelli Teatajas umbes 70% täpsusega ja ülejäänud 30% ei ole ka kõik päris mööda olnud, vaid pigem pooleldi mööda. Kevad tuleb vesine, kõrgrõhkkonnad pääsevad valitsema alles mai keskel järk-järgult, ka mitte kohe. Kui nüüd tuleb ka kõrgrõhkkond, siis ainult 3-4 päevaks."
4. aprillil on vihmaoht, ja kui isegi ei saja, on kindlasti pilves, sest oleks vaja sajuta ilma sel päeval, eelistatult ka selget.
Noh, hommikuks -10 kraadi tundub.
Sm. "proff" pole ikka aru saanud, mida mõiste proff üldse tähendab.
-8,5 Harju lõunaosas
Lääne-Nigulas ja Kuressaares tuli -10 kraadi piir ära.
Järgmine nädalavahetus paistab jällegi tulema +15 kraadi piir ära.
Aga eelolev öö toob vist samapalju miinuseid.
Igavese soojuse kummardajad: see ongi juba läbi!
-9 Harju lõunaosas
Õnneks jäi -15 kraadi siiski tulemata.
Homme ja eriti ülehomme siis tugeva tuule ja kuivuse tõttu tolmuallergikutel tõeline katsumus. Eriti linnades.
Märtsi viimastel päevadel viskab sahmaka külma jah?
Jah, paistab et alles nüüd algas kuid kestnud sooja järel tagasilöök külma näol. See prognoos vesise kevade osas, mida siin kommenteeriti, tundub täiesti usutav. Keskmisest 2 kraadi soojem aprill, mille lõpuks põllud tolmavad, jääb vast ikka mõneks teiseks aastaks. Arvan, et tänavu aprillis tuleb ikka pidevalt halle ilmasid, miinukraade ja lumesadusid. Usutavasti paneb statistika tänavuse aprilli osas ikka väga mööda. Ilmselt tuleb 2 kraadi keskmisest külmem aprill või äärmisel juhul tavapärane, aga keskmisest 2 kraadi soojem aprill jääb tänavu küll vist vaid unistuseks.
Kevad tuleb jah 2017. aastale sarnane. Ehk et lund ja suuri öökülmi saate veel maikuus näha. Pole mingi ime kui maikuu miinimum jaanuari omast (-7,7 kraadi) krõbedam tuleb. 2017. aasta mais jäi sellest kraadike puudu.
Huvitava faktina mainiks, et tolle aasta aprill oli tänavusest jaanuarist sutsu külmem.
----------------------
Olen siin juba maininud ka, et loodus alles nüüd hakkab talve tasandama.
Vesisne kevad pole tõenäoline. Loode- ja põhjapoolt tulev õhk on tavaliselt märksa kuivem kui edelast ja läänest tulev.
Talvel siin tegi keegi kuuajalisi prognoose päris hästi. Kas keegi suudaks aprillikuu ilma ette kujutada enam-vähem parameetrite järgi? Mis tulemas?
Mina olin see ja mul vist märtsi prognoos üldse ununes vahele. Nüüd veel see viiruse värk ka kõigele tipuks. Aga jah head ei tule ka ilma poolest aprillis. Võrdleks 2020 aprilli 2017 aprilliga ainult ehk veidi soojem. Seega veel lund näeb ja sadusi ka jälle piisavalt. Kuu esimene pool on külmem kui 2017 esimene pool oli ja teise poolega vastupidi.(Õnneks mai ei sarnane 2017 aastale) Kuu keskmiseks Harku ilmajaamas ootan aprillis tulevat +4 kanti.
Okei. Olles ise põllumees, siis aprill on väga tähtis kuu.
Mis 2017 maiga oligi?
Lisan veel ,et kui aprillis lund tuleb siis samuti kuu 1 pooles mitte teises. 2017 oli ju korralik lumi alles kuu lõpupoole. Seekord kuu teine pool soojem ja esimene pool see mis keskmist alla tirib. Aprilli miinimumiks pakun -8 ja maksimumiks kuu teises pooles +22.(seda siis terve Eesti arvestuses)
2017 mais sadas ka lund aga nagu ûtlesin sel aastal teistmoodi. Mai pigem kuiv ja päikeseline. Põllutöödeks sobib ainult ,et maa kuivab ruttu.
Ehk et mai nagu mai ikka. Põud ja päikeselõõsk. Vähemalt siin Harjumaal oli viimane sajusem mai aastal 2015, kui õigesti meeles.
Tänane ilm meenutab juba varasuve. Näha oli mõlemat nii kirjut kui ka kollast liblikat. Osadel kaskedel on pungad juba nii suured ja rohelised, et ei imesta, kui järgnevatel päevadel need hiirekõrvadesse lähevad.
Na nägin eile esimest liblikat ja kollane oli. Eripäraks aga see ,et neid liblikaid oli kohe 5tk korraga lendamas (kõik kollased). Pole sellist asja enne märtsis näinud ,et neid korraga niipalju on.
@ 26. märts 2020 13:04
Eile ja liblikat!? Ma peale tolmupilvede, vanade puulehtede ja prügi midagi muud õhus liuglemas ei näinudki.
Ma nägin liblikat 22. märtsil, mil see ainus tuulevaikne ilm oli...
--------------------------
Arvan, et ilmateenistus alahindab homset tuulesuunda põhjaranniku osas. Päris kindlasti tuleb ka loodetuult. Loksa-Kunda vahelisel alal ei ole põhjatuulgi välistatud.
Kahju, et nädalaprognoosi ei tule! MÄR...COR...JHF jm.
Jüri, aeee, me ootame sind! Kirjutage keegi fb-s talle. Fb-s on küll ilmahuviliste grupp, aga seal käib selline tühja tampimine, et midagi asjalikku pole lugeda. Kuu ja päikese pildid 24/7, krt, see portaal vähemalt asjalike kommentaaridega!
kuidas jüril läheb, pole kuulda yldse olnud. kaitsmine?
Metsas väiksel lagendikul olid need liblikad. Seal polnud tuul probleemiks
Aga statistik siin ja mina ütlen endiselt ,et aprill tuleb nii 2 kraadi normist soojem !
Põhja-Jäämere jää on hakanud ka kuidagi varakult ja kiirelt sulama.
Järgmine nädal tuleb taaskord nädalaprognoos. Seoses tööga on olnud mul vähem aega kirjutada jne, jätsin Jürile, selle kuna tal nüüd palju vähem tööd ja rohkem aega, sest tema sektoris ju kõik kohad kinni. Aga siiski näete, ei ole asja saanud ja ta pole viitsinud tegeleda lihtsalt sellega. Proovige temalt Facebook'ist informatsiooni hankida. /Gert
Vb koroonaviirus jõudis Jürini.
Jube kergelt nakkav haigus ju.
Ilmselt jäi haigeks ootamatult, et siin aktiivne pole.
Jüri aiult irvitab siinolijate üle
Samas Antarktika jää ei tea kliima soojenemisest midagi. On täiesti keskmise joone peal.
Siin Kagu-Eestis on täna juba tõeline suve tunne. Varjus 14,5 kraadi sooja ja päikese käes on palav.
Esmaspäeval võib nii mõnigi koht valgeks saada jälle. On seda veel vaja :(.
Proff on rääkinud!
Siin Kagu-Eestis tuli täna 15 kraadi varjus ära. Loodus hakkab juba rohelist ilmet võtma.
Lehtima hakkav kask: https://imgur.com/a/gxjynnI
Toomingas: https://imgur.com/a/iYOe28p
Natuke on jah rohelus kaugemal kui siin Tallinna külje all.( just täna vaatasin kuidas siin pungad) Ka sinilill õitseb alles päikese käes olevates kohtades natuke. Aga sellist suurt sinetust veel metsa alt ei näinud. Pungi (sinilille siis) on ikka rohkem kui lahtiseid.
Esmaspäeval saab terve läänepoolne Eesti valgeks - Tallinn-Pärnu joonest läänes. Seega suht sarnane lumeolukord 21. märtsiga. Põhjalahel tekib pisike aktiivne tsüklon,mis lõunakagusse liigub.
Soomes on frondi eel konvektsioon käivitunud. Võib huvitavaid pilvemägesid varsti näha Põhjarannikult.
Samas loodepool on front peaaegu pilvevaba - kõrgkihi pilved ainult.
Sai siin varemgi öeldud, et loodest ja põhjast tulevad frondid on suht kuivad.
Praegu on vähemalt siin Harjumaal suviselt vines taevas. Selline tunne nagu 30 kraadine suveilm oleks.
Praegune GFSi mudelijooks (06z) peaks olema küll täpselt sellist ilma pakkuv, mida üks tõeline ilmahuviline kevadel oodata võiks.
Toonitan veelkord, et seepärast mulle tsüklonaalne ilm meeldibki, et püsivust pole ja muutused on järsud ja äärmuslikud .
Siin Kagu-Eestis järjekordne varasuviselt soe päev täna. Kui ei teaks, mis kuuga tegemist, siis arvaks, et mai, kuna grilli lõhna on kõik kohad täis ning loodus muutub üha rohelisemaks.
Kus suunas ilm muutub siis täpsemalt? Kauaks külma?
Kolm päeva on külm, siis tasapisi soojem. Tuul ulub ka enamus ajast, vaid esmaspäev on rahulik.
Pakun et homme siis Hiiumaal ja Saaremaal 10 cm lund võimalik. Samas Tallinn-Pärnu joonest idas ei tule midagi.
Eitea kas Jüri uue nädala ilma ka kirja paneb?
Jüri küll mitte. Gert ehk jah.
Keegi võiks selle ilma ära kirjutada siia kommentaariumisse kasvõi...
Tee Ilmateenistuse kodulehelt copy/paste. Kõlbab praeguse seisuga päris hästi. Läheb ka GFS omaga see nädal päris hästi kokku.
Ülehomme öösel siis lootust, et ka Ida-Eesti korralikult sadu saab. Loodetavasti jääb läänepool siis täiesti ilma seekord.
Blogi ametlikult surnud?
Ei saa keegi kuskil sademeid. Hea juhul 0,5 mm-gi tuleb.
----------------
Kel on lahtist mulda/liiva kusagil hunnikus, siis mu soe soovitus on see veega korralikult üle kasta. Tuul ja tuhkkuivus teevad oma töö muidu.
Seda tuulejama ilma tuleb ka homme küllaga.
Aga reedel?
Harjumaal kerge lumi maas
Mõttetu blogi, tase alla käinud, uuendusi ei ole.
Ilmateenistus võinuks mainida, et hommikuks küll selgineb, aga keskpäevast taas pilvisus tiheneb ja on pilves selgimistega. Harjumaal sisuliselt isegi lauspilves juba.
Ilmateenistus võiks selle blogi üle võtta. Nt valvesünoptik paneb kõik tähelepanekud siia kirja, jne.
Te peate nüüd sellega leppima, et meie seltskond siin on määratud hukule. Peame kolima Facebooki ümber. Grupid nimega Ilmahuvilised ja Kairo Kiitsak hobisünoptik. Jüri Kamenik on laisk ja tšätib seal kommentaariumis. Olid toredad ajad siin aga hüvasti minu poolt !
No siis statistik jätab oma prognoosidega hüvasti. Mul seda facebooki pole ja põhimõtteliselt ei liitu ka sellega.
Suvi on lähedal. Juba kuu aja pärast üle 30 kraadi sooja võimalik koos ülivõimsate äikesetormidega. Loodetavasti soojamaraton jätkub ning suvi tuleb nagu 2010.a.
Meteo.net.ee on ju ka olemas. Eeldan, et mitmed ongi sealt tulnud siia. Saab siis sinna tagasi minna, kui vaja.
blogi läind jah.
Saartel paistab praegu selle aasta esimene joonpagi olevat korraliku äikesega.
No väga tore :(
Aprillikuine äike
Aprilli alguse kohta tundub see äike ikka üsna tugev olema. Samas on veel terve kuu ees ka, mistõttu võib sellest väga äikeseline aprill kujuneda.
Väidetavalt poleks pärast rekordsooja talve nii ehk naa kuum suvi järgnenud, seega pole ju enam suurt vahet, kas tuleb äikeseline aprill või mitte.
See joonpagi tõi Ristnasse vist uue tuulerekordi kah - puhangud 28 m/s. Selles jaamas polegi varem üle 25 m/s täheldanud.
Ma ju ütlesin ammu ,et 2000, 2004, 2008, 2012, 2016 ja nüüd 2020. Ehk sitt suusailm terve suve aga soe kevad.
2012 on väga ilmekas näide, et ka jahe suvi võib väga äikeseline olla. Siis oli siin Harjumaal 15 äikesepäeva vähemalt, kui õigesti meeles.
Ilmateenistus on Eestile ka äikesehoiatuse andnud.
Jep. Siin Saue vallas hetk tagasi lõi korra välku ja mütistas ka. Samal ajal sadas tihedalt lõrtsi ja rahe segu.
Oh, siin Viimsi ps ka müristab, aga enne seda tuli korralik purakas lund. Radarikaja sademetele oli ka äge boa.
Jüri kandis oli ka korralik raheäikesetorm öösel kella 00:10 ajal. Aga see möll kestis ainult 5 minutit!
@ 2. aprill 2020 23:32
Päris nii korrapärane see rida pole. 2016. aasta suvi oli täitsa normaalne. Mai oli siis purupõuane, aga suviselt soe.
2016 asendaks su loetelus hoopis aastatega 2015 ja 2017. Need olid tõeliselt kehvad suved, sest ka maikuus polnud siis püsivat sooja.
Seega päris sujuv see rütm õnneks või sinule kahjuks pole.
Ei seda ma ei mõelnud. Ikkagi jääb ka 2016 ritta. Jah siis venis see kevadine soe ja põud pikemaks kui tavaliselt aga see pigem erand. 2015 käib hoopis 11 a rütmi alla ja 2017 29 a rütmiga. Ja siis selle sajandi uus rütm 4 aastat ehk sitt suvi 2020 ootab. Ise küsimus omaette on jah kas see jama algab juba näiteks mai keskel või isegi nagu 2016 alles juuni lõpus.
Ehk siis jah 2024 tuleb igaljuhul sitt suvi kuna 11 aastane rütm asendab ka seda 4 aastast rütmi. Kui mõlemad otsustavad korduda siis näeme 2024 midagi sarnast 1971 aastale.
Nojah, ühesõnaga mingit konkreetset rütmi pole, mille järgi võtta. Kõik põimuvad omavahel. Seega mingi seniteadmata rütm (Näiteks 197 aastane, jne) ehk ka põhjustab üllatusi loodetavasti.
Mida konkreetselt "sitt" suvi tähendab 2020 lõikes? Sajab nagu 2017 või siis kevadel põud nagu 2016?
Või mis näitajaid arvesse peaks võtma alates aprillist, aprillis kuiv, mais kuiv, juunis sajab jne??
@ 3. aprill 2020 13:46
11 aastane rütm ehk et 2024 - 11 = 2013. Ja see suvi oli 2018. aasta järel pikkuselt teisel kohal.
Maist augustini tuli kõigil kuudel 30 kraadi ära ja äikestki oli piisavalt, eriti ööl vastu 9. augustit.
Vabandust.Mata läks kuidagi väga lonkama. 2026 oleks ju õige olnud. Kuidagi läks valesti. Seega sitad suusailmad 2024 ja 2026 suvedel.
Suve all mõtlen summaarselt kolme suvekuud. See sitt ilm on selline kus rannailma on vähe ja muudkui sajab.Kohati isegi üleujutusi.
Aprill ja mai pigem soojad ja kuivapoolsed aga mitte alati. Ennem on soe kui kuiv. Nagu ütlesin ka 2016 kellegile kui rütm katkeb(ks) siis peab aprill ja mai normist külmem tulema.
Soojamaraton paistab endiselt jätkuvat. Ilmateenistus prognoosib keskmisest soojemat aprilli. Jääme siis tänavuseks ka 2010.a suve kordumist ootama.
Nüüd siis tere-tulemast põud.
Euroopa mudel ei näita mingit põuda ja GFS'i paneb mööda nagu ikka.
Mida see näitab siis?
Euroopa mudel näitab suurt jahenemist ning sademeid.
GFS näitab ju ka ,et peale järgmise nädala 1 poole sooja läheb pikemalt jahedamaks ja sajusemaks. Vist küll mitte nii külmaks ,et lund tuleks.
Täna 4 aastat tagasi oli valdavas mandri-Eestis sooja 18-20 kraadi.
Mis jama see on?
Kus on Jüri?
Täna on siin Kagu-Eestis selle aasta esimest tõeliselt suvist ilma oodata. Plaanis ka suveriietes õue minna. Kuupäeva soojarekord paistab ka tulema.
Blogi on siis oma loomuliku kadumise juurde saabunud.
Tartu-Tõravere jaamas juba sündiski kuupäeva soojarekord.
Jüri on alla käinud, blogi on alla käinud. Mina seda blogi enam ei külasta. Mõttetu koht, mõttetu blogi. 0 uuendust.
Huvitav küll, mille põhjal Ilmateenistus keskmisest soojemat aprilli prognoosib. Praegu tundub küll, et käesolev kuu tuleb normist jahedam, kui just kuu teises pooles suur kuumalaine ei saabu.
Las ta, Jüri, olla kus tahab (kui tahab). Blogi saame ülal pidada ka meie, kommenteerijad, jagades arvamusi ja kogemusi, linkegi.! Nädala ilmaprognoosi näeb ilmateenistuse lehelt, mis iga päev uueneb veidi, erinevalt siia kinnistatud nädalast, mille lõpp vahel puhta rappa keerab.
Kommentaaride arvu suureks minemine on jah, see probleem !!
Keegi võiks ikka esmaspäeviti uue lehe avada- ja kasvõi copy-da Emhi´lt nädalaprognoosi, kui ise kirjutada ei taha !!
Olen isegi nõus seda siin edasi viima kui pakutakse !
Margus
Samuti nõus. Copy paste ilmateenistuse lehelt nädalaprognoos ja iga nädal siis kommid alla.
20-kraadi piir siin Kagu-Eestis juba käes. Inimesed käivad suveriietes ringi nagu juulis.
Nautige, sest tänane jääb selle kuu kõige soojemaks!
Tõenäosust hindan 95 protsenti, et aprillis enam üle 20 ei tule.
Siis võib vist öelda ka, et 95% tõenäosusega läheb Ilmateenistuse prognoositud keskmisest soojema aprilli kuuprognoos mööda.
Eile 14:51 üks võrdles 4 aasta tagust aega. Näe tuligi ka sel aastal see +20 piir ära. Seegi klapib selle 4 aastase rütmiga. Tõenäosus ainult uputavale suvele suureneb.
Täna Eestis siis juba teine äikesepäev aprillis ning kaks dekaadi on veel minna.
Eelmisel aastal tuli aprillis ligi 25 kraadi ära.
Okei, tuleb jahe, aga sademetega lood? Siis teab külviaega planeerida...
Kell 17 oli Eesti tugevaim puhang Harku jaamas (14,4 m/s) ja nõrgim Narvas (3,7 m/s). Suht ebatavaline tuuleväli.
Sellel pühapäeval ja uue nädala esmaspäeval peaks korralikult sademeid tulema. Info siis põllumehele.
Proff on rääkinud!
Aga millal see kuramuse tuul vaibub?
Proff on esmalt mõelnud ja siis alles küsinud!
Enne kui püsivat kõrgrõhuala ei teki meil, siis ei vaibugi.
Pühapäev ja esmaspäev samasuguse tuulega. Laupäev ja homme natuke rahulikum.
Harjumaal justkui ļäätspilved tekkimas. Pange kaamerad valmis.
Ma ei tea ilmast mitte kui midagi!
Proff on rääkinud!
Lõuna-Eesti ka vihma saab nüüd`?
Arvatavalt saab ikka Lõuna-Eesti seda va vihmaollust. :P
Tundub, et kuu teises pooles tuleb jälle igavesti kestev kuivus ja soojus.
Pigem öökülmadega jahedust näidatakse ju.
--------------------------
Soojus tulgu, aga põuda ei taha.
To 22:51. Kus see soojus on ? Kõik jaamad korraga valisid üksmeelselt külma variandi kuu teiseks pooleks. Hommikul tundus jah ,et kuskil 17 -da paiku keerab ikka kraadile korralikult juurde. Enam seda pole kuskil.
MInu viga jah, oli külma poole keeranud. Praegu pole veel vaadanud.
Kas tekib kõrgrõhkkond mis esialgu jahe aga soojeneb tasapisi?
Või jätkub ikka tsüklonaalne tegevus?
Tänavuse rekordsooja talve põhjal saab väga hea ettekujutuse, milliseks kujunevad ülejäänud kevad ja eelolev suvi. Ilmselt pole kunagi varem olnud jahedal poolaastal selliselt domineerivat tsüklonaalsust nagu viimaste kuude jooksul.
NAO indeksi käiku vaadates võib päris julgelt väita, et mingit põuaprobleemi enne sügist küll tulemas pole, sest kui kõneall olev ilmamuster end selliselt kehtestab, siis võib eeldada, et see jääb püsima väga pikaks ajaks. Seda kinnitavad ka jahedapoolsed suved, mis on järgnenud nii erakordselt tsüklonaalsetele talvedele.
Näen praegu kahte potentsiaalset varianti eelolevaks suveks(kehtib ka ülejäänud kevade kohta):
1. Tuuline ja sajune ning temperatuuride poolest keskmine või jahedapoolne suvi.
2. Tuuline ja kuivapoolne(mitte põuane) ning temperatuuride poolest keskmine või jahedapoolne suvi.
Aeg-ajalt võivad kõrgrõhkonnad püsima jääda maksimaalselt nädalaks-kaheks, mille järel hoogustub taas tsükonaalne tegevus sajuste perioodidega, mistõttu pole ka muret väljaarenevaks põuaks.
Kuum ja põuane suvi on küll viimane, mida käesoleva aasta ilmaga seoses oodata tasuks.
Loodetavasti täitub esimene variant. Sajune edelavool pakub palju huvitavamat ilma, kui kuiv loodevool. Eriti kehtib see põhjaranniku kohta.
Suvi 2012 oli siin Harjumaal edelavoolune ja tänu sellele oli äikest ka siin 20 päeval kui ei eksi.
Ammu olen öelnud ,et alates 2000 aastast 4 aastane rütm peab. Seega mingit rannasuve ei tule. Küll aga võib mai soojalaine heal juhul paariks nädalaks tuua.
14.20 kommentaari jätkuks ütleksin, et selle postituse tõttu ongi see blogi veel äärmiselt vajalik! Tänud!
Millegipärast arvan ,et 16 aprilli torm keerab rohkem edelapoolt mööda.
Vaatasin ka seda. See omakorda tähendab, et tsüklon võib üle Eesti kalduda ja sel juhul pole kõrgustikel üle 10 lund välistatud.
-------------------------------------
Üleüldse on kolmel järgneval ööpäeval vähemalt kusagil Eestis ajutist lumikatet oodata.
Harjumaal hetkel paar cm juba lumekirmet.
Arvata oligi - torm kaldub Lätlastele.
Neljapeval Pandivere kandis 13 cm lund tulemas.
Nii julge täpsusega, et just 13 cm, ei julge vist keegi teine ennustada.
Aga muidu jah, oktoobris alanud sügisene temperatuurifoon üldjoontes püsib. Ainult lund pole varem nii tihti olnud, vist hakkab lõpuks talv ka tulema...
Loodetavasti toob homne tsüklon siis niipalju sadu, kui viimased lähipäevad kokku, sest edaspidi näib - vähemalt (põhja)rannikul - taas nädalaid kestev kuivus tulevat.
Seda enam, et tuul, päike ja madal õhuniiskus on lausa täiskomplekt põua kujunemiseks.
Et siis nagu 2017 kui aprilli algus oli kuivem, aprilli keskel ja lõpus oli sajusem ning lund tuli mitu korda. Ja ainsad sademed mais olid mai viimasel päeval. Nii oli 2017 põhajrannikul. Enamkus Eestis mais põuda pold. Kui sügis ka selline tuleb kui 2017 siis jätaks juba parem külvamata. Võiks ikka tulla 2015 aasta analoog.
Sai siin varemgi hoiatatud, et kevad tuleb 2017. aasta omaga sarnane. Ehk rohkelt öökülma ja lund näete veel aprillis ja maiski. Loodus ju peab ärajäänud talve tasa tegema kuidagi.
On hoiatatud jah aga ega 2017 suvi palju erine nendest 4 aasta rütmiga suvedest. Samas nendele 4 aasta rütmiga suvedele peaks aprillis või mais eelnema pikem suvisem soojalaine. Saab näha millal seekord selle sooja teeb.
Sama kehtib ka 2015. aasta suve kohta. Seegi ju koonerdas soojaga.
Tartu-Tõravere jaama aprilli keskmine temperatuur on tänase seisuga 4,7 kraadi(0,8 kraadi normist madalam). Ilmateenistuse kuuprognoos paistab praegu ikka väga aia taha minevat, kui just kuu lõpus troopiline kuumus soojarekorditega ei saabu.
Jüril tv esinemiseks aega küll aga see blogi täiesti unustatud.
Blogi nimeks peaks panema "Kamenikuta ilmablogi"
Kus see täisroheline aprill siis on, mida juba jaanuaris väideti olevat?
Edela-Eestisse küll see homne sadu ei jõua. Põhiosa läheb põhja-kirde poolt üldse Eestist üle.
"Eks ne näe", ütles pime ja jooksis peaga vastu puud.
Radari järgi olen justkui helerohelises sajualas, aga sajab vaid udukat.
Jälle läheb sajuala Tallinnast paari piksli võrra mööda. Hullem needus kui Laupa Järvamaal.
Ma küll seda sadu siin harjumaa lõunapoolses osas ei igatse. Võiks juba pikem kuiv tulla.
Aprillil ja jaanuaril on vaid see vahe, et jaanuaris polnud lumesadusid...
Oli küll! 6. jaanuari hommikul oli lumi maas, see hakkas küll kohe sulama.
See 4 aasta jama on mõttetu lollus. 92. näiteks oli jah see jaaniöö külm, muidu aga sooja jätkus (vahetevahel sadas ka) ning püstitati veel absoluutne maksimum.
Mitu korda pean ütlema ,et see 4 aasta rütm kehtib ainult sel sajandil. Tegelikult on see rütm 3,9 midagi ja lausa loomulik ,et ühel hetkel jääb midagi vahele. Sellepärast juba 2016 ootasin ,et ei tule ja tuleb ilus suvi kuna 2015 juba oli jama. Aga kuna keskpunkt oli kuskil seal vahepeal siis rikkus mõlemad aastad ära. See võib ka seletada selle miks see talv nii sajune ja läänevooluline oli nagu oli. Annab muidugi ka õrna lootuse ,et ehk on ka seekord nii kahe aasta vahel ,et seletab selle miks eelmine aasta kevadepoole nii suvine oli ja miks ilmselt sel aastal juuli lõpp ja terve august leitsakuline tuleb ( selline lootus on). Aga vaatame ettepoole. 2000 oli siis viimane aasta ettepoole minnes kus see 3.9xxx oli veel aastas suhteliselt sees. Siis ettepoole oli 1996/97 vahel - pigem 96 lõpus. No 1996 ei olnud küll sajune aga juuni juuli soojuselt jätsid kõvasti soovida. Siis võtame jälle 3,9 maha ja oleme juba 1993 aasta alguses ja noh jälle soojapoolne talv 92/93 ja muidugi sitt suvi 1993. Võtame jälle maha 3,9 ja oleme 1989 alguses. Jälle eelnes soe talv ja sajune suvi. Ja nii mõnda aega saab jälle 4 aastanumbri kaupa maha võtta - 1985,1981,1977. Sellepärast arvangi ,et seekordne peab olema viimane kahe vahel aasta. Ehk teisisõnu edaspidi mõneks ajaks on sajused suved mitte 2024,28 jne. Vaid edaspidi on mõneks ajaks 4.aastane rütm 2023,2027,2031. Seega mingi surve meie ilmale (mingi looduslik rütm) on 3,9 aastase rütmiga kui täpne olla. Aga endal meeldib kasutada ikkagi 4 aastase rütmi sõnastust. Nüüd aga ehk sai mõnele pilt selgemaks. Aga jah ilmselt jääb see aasta veel 4 aastase täisnumbri sisse. Probleem ongi see veel see ,et ei tea selle "lainetuse" põhja täpset asukohta.
Mis selle aasta rütm endast siis kujutab?
No lühidalt - suvi jääb ära ja kui veab siis suve lõpus sooja on aga ikka sajab. Üsna palju saaks seda aastat võrrelda 2015 aastaga suvepoolsema aja osas. Mais peaks mingi soojalaine tulema ja ongi kõik. Muidugi sajab rohkem suvel kui 2015 oli. Ja tuli meelde ,et teine jama veel. 11,2 aastane rütm(päikese järgi) Eelnevad korrad tagurpidi - 2009, 1998, 1987, 1976, 1964, 1953, 1942 jne ligikaudu 11,2 aastat maha ja jällegi ei tea selle lainepõhja täpset asukohta aga sel aastal peaks olema aasta 2 pooles. Aga jälle see 2020 passib ees. Ehk teisisõnu kaks halba suve jahutavat rütmi kattuvad ! Teid on hoiatatud ! Suvi jääb ära !
Seega ütlus "Kuidas talv, nõnda suvi" kehtib ikkagi.
Seega loogiline, et olematule talvele järgneb olematu suvi.
Prognoosid näitavad, et Tallinnas enne maid sademeid ei tule. Vihje siis 15. aprill 2020 12:16 kommentaarile.
Arvestades, et tuul on keskmiselt loodest ja kõrgrõhkkond tugevneb, on need prognoosid üsna usutavad.
Väga hea, nii jätkata, head kommentaatorid! Blogi surnud, aga väga asjalik info liigub siin veel ehk natukene aega edasi...põllumehe vaatevinklist.
Oleneb, mida asjalikuks infoks pidada. Jaanuari paiku oli siin väga visalt mingi jama seoses Kuu orbiidiga, praegu on mingi 4-aastase perioodi sonimine, mida "teooria" arendaja visalt peale pakub, saamata aru kui vastuoluline "aegrida" sellest jutust välja koorub... Kirss tordil on muidugi see, et "teooria" kehtib kohati ainult alanud sajandil, samas leitakse vajadusel põhjusi ajas palju kaugemale minna jms. JAMA!
Eks ringle teisigi teooriaid, põllumeestele pean kahjuks ütlema, et et enam-vähem (ka mitte alati) võib loota vaid lähima 2-3 päeva ennustustele.
Kas blogi matuse kuupäev on juba kindlaks määratud? Teaks joogid,pärjad ja lilled valmis varuda. Samuti võiks mõni osavam sulesepp keskajakirjanduse jaoks nekroloogi valmis kribada.
Äkki mataks 1.mail selle blogi ära kui ei tule selleks ajaks isegi mitte uut nädalapostitust.
Ida-Eestis täna väga lõõmav päikeseloojang tulemas, kui madalpilvisus kõrgeid ära ei varjuta.
1. mail siis kõik paraadile! Kas enne 1989. aastat olnuks mingi "ärajätmine" võimalik? EI! Kusjuures, väidan, et palju hullem see olukord poleks. Nojah, 70 pluss ealistel vist jah oleks rohkem probleeme. Aga räägitud selleks poleks. Inimesed rõõmsad...
Igal juhul: paraadile!
26-27 aprill korralik sadu tulemas?
See kuramuse Skandinaaviast loode poole jääv kõrgrõhuala nagu ei tahagi ära liikuda või mis (see tahaks seal olla mai lõpuni vist)? Nii kaua kui see kõrgrõhkkond seal istub, tuleb meile mõnuga jahedust loodest, vahest veidi pehmemat ja siis jälle jäisemat õhku peale, kuid ilma suuremate sadudeta (kõik viitab sellele, et varsti põllud tolmavad ning maapinnal öökülmad jätkuvad). Esialgu ei näe korralikku sadu 26-ndaks või hiljemaks, aga sinnani on veel aega ja ilmamudelid võivad positiivsemas suunas muutuda.
Proff on rääkinud!
Prantslaste ja ECWMF - i värsket 3 kuu prognoosi sai just pool tundi tagasi vaadatud ja mõlemad näitavad terveks suveks kõrgrõhkkonda kuskile Iirimaa kanti. Seega see toetab mu 4 (3,9) aastast rütmi ja sitt suvi ootaks.
Kahjuks arvata oli, et pärast seda talve tuleb mingi sitt kevad ja suvi.... aga samas ma ei saa aru, millal meil peaks üldse uuesti normaalne suvi tulema. Alates 2015 on suht kõik suved sitad olnud, erandiks ainult 2018. 2015 ja 2017 olid sama halvad nagu see rütmi järgi halb 2016. 2019 juunis 3 nädalat oli hea, aga siis enamus juulist ja augusti esimese poole sai täielikult maha kanda, ka augusti lõpu soojalaine polnud eriti lohutav, sest siis juba päevad lühemad ja päris südasuvist tunnet polnud. Kokkuvõttes 2019 ka vaid vaevalt talutav.
Seevastu 2010-2014 perioodil olid kõik suved välja arvatud 2012 ja 2014 juuni päris head. See, et iga 4 aasta tagant sitt suvi tuleb, peaks ju tähendama, et vahepeal on paremad suved. Aga viimaste aastate järgi tundub hoopis, et iga 4-5 aasta tagant on üks normaalne suvi, aga kõik muu sitt.
See on tõesti selge, et pärast rekordsooja talve enam kuuma suve ei tule. Nüüd on ainult küsimus, kas tuleb väga põhjamaine või vähem põhjamaine suvi.
Jah, 2010-2014 oli parim ajajärk Eestis kliimas, mida kogetud. Ega enne 2022 vist uut leitsakulist suve oodata pole mõtet.
Suvi tuleb jahe ja rannikumaakondades põuane.
Olen siin juba ammmmmmu öelnud ja ütlen uuesti, et 2020 hea, kui talve ja suve keskeskmise vahe üle 10 kraadigi ulatub.
Postita kommentaar